Zamknij

Event Marketing & Emoji Marketing — Sprawdź, czy warto wdrażać niekonwencjonalne sposoby reklamy!

10:47, 03.03.2019 | materiały partnera

Event Marketing i Emoji Marketing to dwa bardzo oryginalne sposoby promocji swojego biznesu, produktu czy usługi. Zyskują one coraz większą popularność, a dzieje się tak m. in. za sprawą skuteczności oraz atrakcyjnej formie obu tych sposobów. Dzięki nim możemy promować dowolny produkt lub markę — w tym internetową a korzyści, jakie płyną z tych dwóch rodzajów marketingu, jest bardzo wiele. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na pytania — czym jest Event Marketing i Emoji Marketing, jakie plusy mają oba sposoby reklamowania się oraz czy warto zdecydować się na wybór takich opcji marketingowych. Podpowiadamy również, w jakiej sytuacji warto wykorzystać dany sposób, aby przyniósł on najlepsze rezultaty.

Czym jest Emoji Marketing?

Emoji marketing to działania promocyjne np. https://mediaclick.pl/reklama-w-internecie/, które jako jeden z głównych elementów wykorzystują emotikony. To standardowe “emotki” znane z komunikatorów czy czatów. Są one umieszczane w treści reklam np. internetowych. Mogą być obecne zarówno w reklamie tekstowej, jak i graficznej czy materiałach video. Sposób ten jest jednym z oryginalniejszych, co nie znaczy, że rzadko używanych. Trend ten jest coraz bardziej widoczny w różnorodnych kampaniach marketingowych, a obecnie nawet największe marki światowe wykorzystują emotikony we własnych reklamach. Emotikony, choć znane są już od lat 80-tych - 90-tych dopiero teraz zyskały na popularności w marketingu, a różnorodne badania udowodniły, że mają bardzo pozytywny wpływ na odbiorców. Emotikony według wielu różnych badań wyzwalają te same pozytywne reakcje jak żywa twarz człowieka. Jest to bardzo korzystne z wielu względów. Po zobaczeniu emotikonki reagujemy zatem w ten sam sposób, jak byśmy ujrzeli żywą osobę. Procesy z tym związane budują zaufanie czy radość, które wykorzystać można w swojej kampanii marketingowej.

Korzyści Emoji Marketingu

Korzyści, jakie płyną z Emoji Marketingu, jest bardzo wiele. Pierwsza z nich to reakcja człowieka w podobny sposób, co na ludzką twarz. Neurolodzy i psycholodzy dowodzą, że używanie odpowiednich emotikonów może wzbudzać radość, zainteresowanie czy zaufanie. Jeśli więc zatem chcemy wywołać pożądaną reakcję u odbiorcy, warto zastanowić się nad doborem “emotek” w naszej reklamie. Emoji marketing jest również tanim i prostym do wdrożenia sposobem marketingowym. Aby uzyskać konkretny efekt u odbiorców, nie musimy wydawać dużych sum pieniędzy czy przeprowadzać skomplikowanych działań. Jedną z niezaprzeczalnych korzyści jest również brak bariery językowej. To szczególnie duży plus przy kampaniach globalnych gdzie chcemy zaprezentować taką samą reklamę wielu osobom. Jest to ważne w środowisku mieszanym etnicznie. Czasami w grupie docelowej znajdują się różne narodowości a emotikony są elementem, który pozwoli dotrzeć do ich wszystkich jednocześnie. Emotikony umieszczone w reklamie zwiększają również jej czytelność oraz zaufanie do danej marki co jest bezcenną korzyścią na dzisiejszym rynku e-commerce.

Czym jest Event Marketing?

Event marketing to marketing polegający na organizowaniu eventów przez konkretne marki i reklamowaniu się na nich. System ten, choć jest znany i chętnie wykorzystywany przez korporacje i największe firmy jest często pomijany w marketingu lokalnym małych firm. Jedną z obaw jest koszt organizacji eventów - ale jest to całkowicie niesłuszna obawa. Event marketing polega na tworzeniu różnorodnych zdarzeń. Można zaliczyć do nich np. publiczną degustację, lokalny grill czy wspólne gotowanie w publicznym miejscu. Event marketing kładzie nacisk na komunikację bezpośrednią i wzbudzanie pozytywnych emocji. Ten alternatywny styl marketingowy ma powodować budowanie pozytywnego wizerunku i umożliwiać pozyskiwanie nowych klientów.

Event marketing możemy wykonywać niezależnie od tego, jak duża jest nasza marka. Dla najmniejszych firm dobrym pomysłem będzie zorganizowanie letniego pikniku, degustacji produktów markowych pod namiotem czy wspólne gotowanie w miejscu publicznym. Nieco większe firmy, które dysponują większym budżetem reklamowym, mogą pozwolić sobie za zorganizowanie lokalnego pokazu filmowego czy imprezy w lokalnym społeczeństwie. Jeśli posiadamy spore środki finansowe możemy pokusić się o współudział w organizacji dużej imprezy masowej takiej jak koncert lub pozostanie jego sponsorem.

Korzyści Event Marketingu

Korzyści, jakie płyną z event marketingu, jest wiele. Pierwsza z nich to zwiększenie zasięgu marki. Możliwość powiadomienia o swoim istnieniu tak wielu osób jednocześnie jest bardzo pożądana na dzisiejszym rynku reklamy. W ten sposób możemy również budować pozytywny wizerunek firmy oraz wzbudzać pozytywne odczucia w uczestnikach eventu. Z pewnością, jeśli za jakiś czas będą mieli do wyboru kilka marek i będą zastanawiali się nad zakupem — wybiorą naszą firmę, którą będą kojarzyli w przyjemny sposób. Event marketing pozwala również uzyskać miano profesjonalisty. Wizerunek taki jest osiągany dzięki tworzeniu danego eventu. Odbiorcy, jeśli przekonają się, że potrafimy zorganizować spotkanie lub koncert, jesteśmy profesjonalistami również we własnej branży. Przekładać będzie się to na większe zaufanie i częstsze wybieranie marki. Plusem jest również natychmiastowe pozyskanie klientów. Wiele osób będzie chciało z pewnością skorzystać z naszej oferty tuż po zakończeniu eventu, co jest bardzo korzystne dla nas.

Który sposób wybrać? A może oba?

Alternatywne i niekonwencjonalne sposoby marketingu są bardzo ciekawą opcją do wykorzystania. Choć nie zastępują i nie powinny tego robić standardowych strategii marketingowych, zdecydowanie warto wdrażać je w swoich planach. Takie niecodzienne sposoby reklamowania się wprowadzane stopniowo dadzą nam odpowiedź czy reklama w tym wydaniu sprawdza się. Jeśli tak będzie, będziemy mogli zwiększyć ich udział w ogólnej kampanii. Emoji Marketing i Event marketing mają również wiele korzyści. Zwiększenie zasięgu firmy, budowanie profesjonalnego wizerunku czy wywoływanie pozytywnych reakcji pozwala osiągnąć konkretne korzyści. Korzystanie z tych dwóch rodzajów promocji nie jest również kosztowne i trudne w zorganizowaniu. Jeśli zastanawiamy się zatem nad wyborem któregokolwiek rodzaju marketingu, warto wypróbować go w małej skali w praktyce i stopniowo zwiększać jego rolę.

Marian Zieliński, https://mediaclick.pl/

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© walbrzych365.pl | Prawa zastrzeżone