Zamknij

Jaką agencję marketingu internetowego wybrać - oto, co liczy się przy podejmowaniu decyzji

13:31, 25.02.2019 | materiał partnera
Skomentuj

Obecnie rynek marketingu internetowego z każdym miesiącem staje się coraz bardziej nasycony. Dla klientów oznacza to jednak nie tyle spadek cen pozycjonowania i SEO, co raczej ogromny mętlik, związany przede wszystkim z różnorodnością ofert i przyjmowanych strategii, zakresu obowiązków oraz oczywiście branżami, w których specjalizują się poszczególne marki związane z promocją w sieci. Jak wśród tak wielu ofert trafić na ekspertów, którzy zrozumieją nasze potrzeby i wywiążą się z planowanych celów w zgodzie z ustalonym budżetem? O tym postaramy się porozmawiać w poniższym krótkim poradniku.

Research to podstawa dalszej harmonijnej współpracy

Pierwszym punktem, który powinien rozjaśnić nam hierarchię na polu Search Engine Marketingu będzie oczywiście wpisanie w wyszukiwarkę interesującej nas usługi. Firmy, które mają nas pozycjonować, z całą pewnością powinny być w stanie zatroszczyć się o własną lokatę w rankingu wyszukiwarki. Do słów typu „pozycjonowanie”, „seo” czy też „ppc” możemy śmiało dodać aspekty regionalne oraz te wskazujące na konkretny typ działalności. W przypadku fraz z tak zwanego długiego ogona, jak choćby „pozycjonowanie biura rachunkowego w centrum wrocławia”, możemy liczyć, iż wyniki nieco zmienią się, wciąż jednak samo spojrzenie na zestawienie stron nie powie nam wszystkiego.

Każda z agencji interaktywnych ma przecież właściwe sobie pole specjalizacji, które będziemy w stanie zgłębić dopiero po odwiedzeniu poszczególnych witryn. Liczyć powinny się dla nas głównie certyfikaty, klienci umieszczeni w portfolio, dostępne case studies oraz oczywiście historia firmy – trudno przecież oczekiwać, by strony obecne na rynku stosunkowo krótko królowały na listach SERP. Możemy też dla zyskania pewności, iż obcujemy z wartą swej ceny usługą sprawdzić, czy w składzie zespołu specjalistów znajdują się chociażby profesjonalni seowcy, copywriterzy, graficy, web deweloperzy, fachowcy do spraw Pay Per Click a także chociażby zawodowcy do spraw mediów społecznościowych.

Co robić, gdy konkurencja jest zbyt silna?

Kolejna sprawa, obok oczekiwanej kompleksowości oferty, to naturalnie proponowana cena za prowadzenie skutecznego marketingu, zarówno jeśli chodzi pozycjonowanie stron, jak i linki sponsorowane. Koszty, które poniesiemy, naturalnie różnić się będą z dyscypliny na dyscyplinę. Istotnym czynnikiem pozostanie też oczywiście stan konkurencyjności – w przypadku gabinetów lekarskich, salonów fryzjerskich lub biur rachunkowych rodzimy internet został już tak nasycony, że trudno przebić się do topowej dziesiątki, gdzie od dawna pojawiają się firmy przez lata kumulujące fachowe artykuły content marketingowe. Wyprzedzić je na polu komponowanych treści, oznacza włożyć w profesjonalne artykuły znaczne sumy, które często i tak obciążone są ryzykiem porażki. W obliczu bezlitosnej rywalizacji możemy na szczęście oprzeć się o inny filar działań SEM, a mianowicie linki sponsorowane Google Ads. Dzięki nim już w kwadrans znajdziemy się w czołowej trójce rezultatów na opłacone frazy kluczowe, co szybko wpłynie na sprzedaż.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© walbrzych365.pl | Prawa zastrzeżone